Bij VoIP wordt het internet of een ander IP-netwerk gebruikt om spraak te transporteren. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken. Het verschil tussen VoIP en “ouderwets” (analoog) telefoneren zit in het signaaltransport. Bij VoIP wordt het gesprek omgezet in datapakketjes die verstuurd worden via internet. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samen te voegen. Door deze samenvoeging is nog slechts één infrastructuur nodig.

Bij Managed VoIP wordt de telefooncentrale niet in uw organisatie geplaatst. De volledige telefoonfunctionaliteit wordt verzorgd door meerdere telefonieservers in het beveiligde datacentrum van @inet. Voor de verbindingen tussen de centrale telefonieservers en de locaties van uw organisatie, maakt @inet gebruik van de netwerken van o.a. BBned, Eurofiber, KPN en Ziggo. In plaats van een open internetverbinding maakt @inet gebruik van dedicated encrypted (versleutelde) verbindingen. Deze verbindingen worden continu beheerd en bewaakt en bieden uw organisatie een gegarandeerde beschikbaarheid.

Voordelen:

  • De kosten van VoIP telefonie liggen lager dan bij traditionele telefonie
  • Verbeterde productiviteit en bereikbaarheid van medewerkers
  • VoIP is niet locatie-afhankelijk, maar account-afhankelijk
  • Verbetering interne verbindingen door mogelijke inzet van draadloze oplossingen
  • Eenvoudig te koppelen aan de (flexibele) werkplek
  • Uw vestigingen bellen onderling gratis
  • Milieuvriendelijk door laag stroomverbruik

Samengevat:

  • Telefonie over datanetwerk, ofwel telefonie over internet,
  • U heeft geen eigen telefooncentrale maar maakt gebruik van een dienst vanuit het netwerk van @inet,
  • U beschikt minimaal over dezelfde functionaliteit als dat u van uw huidige telefooncentrale gewend bent,
  • Nieuwe mogelijkheden zijn beschikbaar die de productiviteit van uw medewerkers verhogen én de kosten verlagen.